ورق سی آی اس در ایران و ورق گرم در چین
نوشته شده توسط : آهن پرایس

ورق سی آی اس در ایران و ورق گرم در چین


وضعیت ورق های سی آی اس در ایران

در ماه مبارک رمضان فعالیت بازار ایران نسبتا کم شده بود؛ اما شاهد فروش ورق های سی آی اس بودیم. گفتنی است که در هفته های اخیر، عرضه کنندگان با دادن تخفیف توانستند ورق های سی آی اس را در ایران به فروش برسانند. آخرین قیمت ورق گرم ام ام کی که قبل از فرا رسیدن تعطیلات عید فطر اعلام شد، 390 تا 395 یورو هر تن فوب معادل 458 تا 464 دلار هر تن سی اف آر در بندر انزلی بود. لازم به ذکر است که این قیمت های مذکور مربوط به حمل آگوست می باشند و در مقایسه با قیمت های حمل جولای کمی افزایش قیمت و رشد داشته است.  

معاملات اخیر در 385 یورو هر تن فوب نهایی شد. ورق گرم آرسلورمیتال هم 10 دلار رشد داشته 420 تا 430 دلار هر تن فوب به ثبت رسید و انتظار می رود هفته های آتی تقاضا بهتر شود. ورق سرد ام ام ک روسیه نیز 5 تا 10 یورو رشد داشته 455 تا 460 یورو  هر تن فوب معادل 532 تا 538 دلار هر تن سی اف آر انزلی شد. در اواخر ماه می نیز شاهد رشد رقیمت در حدود 15 یورو بوده ایم.

وضعیت ورق های گرم در چین

در هفته ای که گذشت، شاهد افزایش قیمت ورق گرم در چین بودیم. فعالان بازار این افزایش و رشد قیمت ها را رونق یافتن بازار داخلی چین و عدم فعالیت کارخانه ها در بخش صادرات می دانند. قیمت پیشنهادی فعلی 470 تا 480 دلار هر تن فوب است که حدود 20 دلار در یک هفته اخیر رشد داشته است. با وجود این تفاسیر، اصلی ترین علت رشد قیمت را می توان حاشیه سود بالای کارخانه ها دانست. 

فولادسازان چینی اخیرا از فروش داخلی تا 100 دلار هر تن درآمد داشته اند ولی اگر ورق گرم صادراتی را در 475 دلار هر تن فوب بفروشند حاشیه سودشان بیشتر از 50 دلار هر تن نخواهد بود. ولی با این حال باید صادرات هم داشته باشند چون تقاضای داخلی علی رغم بالا بودن نسبت به میزان تولیدشان کافی نیست. فعالان بازار معتقد هستند که در ماه جولای نیز قیمت ورق گرم چین همچنان صعودی خواهد ماند.

 

 

فروش ورق سیاه، فروش پروفیل، فروش ورق روغنی، فروش تیرآهن، فروش ورق گالوانیزه، فروش نبشی و فروش ناودانی ،در اهن پرایس با تضمین قیمت وکیفیت انجام میگیرد. برای اطلاع از آخرین قیمت ها و عضویت در کانال تلگرام ما⬅ اینجا را کلیک کنید.





:: بازدید از این مطلب : 233
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 تير 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: